maanantai 6. heinäkuuta 2015

Heissan! Tuntuupas oudolta olla taas täällä bloggerin maailmassa, viimesin teksti jonka oon julkassu oli lokakuussa 2014. Pidin blogia tositosi monta vuotta ja se oli mulle joskus tosi tärkeetä (vanhaan blogiin pääsee tästä, en oo jotenkaan nähny tarpeelliseksi poistaa sitä tai piilottaa, sitä on kuitenkin kiva joskus palata lukemaan) ja lukion alettua mulla vaan loppu kiinnostus ja aika, ehkä tuli jotain muuta mikä vei sen huomion pois siitä mut nyt muutama vuos myöhemmin lukion kohta ollessa ohi mun kiinnostus ja innostus on alkanu pikkuhiljaa palailemaan. Syksyllä alotan abivuoden joka periaatteessa tarkottaa sitä että mullahan pitäis mennä suurin osa ajasta kouluun mut jotenkaan en osaa stressata tota vuotta, päinvastoin ootan aika hyvillä mielin, Kaikenlaista kivaa on edessä ja varmasti paljon uusia juttuja, ja toisaalta tuntuu etten koskaan haluis lähteä lukiosta ihan uuteen maailmaan mut se silti tuntuu aika kivalta ajatukselta.

 Syy miksi päätin tehä kokonaan uuden blogin (fun fact, tää on tehty jo joskus tän vuoden alussa jolloin yritin alottaa, huonolla menestyksellä) oli ihan se että tuntu tyhmältä jatkaa siitä mihin oikeestaan melkeen kaks vuotta sitten kaikki jäi, en koe että oisin ihmisenä kauheesti muuttunu noista ajoista mut se ei kuitenkaan enää tuntunu omalta.
Selailin joskus tän vuoden alussa kaikenlaisia matkablogeja ja kuvia läpi, oltiin just varaamassa meijän kouluporukan kanssa matkaa Espanjaan ja jossain törmäsin tohon ''Wanderlust'' sanaan. Ihmettelin ensin että onks toi nyt oikeesti joku sana, mitä se muka tarkottaa ja siihen löyty aika paljonkin eri selityksiä joista yks oli toi bannerissa näkyvä ''a strong desire to wander, travel and explore the world''. Siihen aikaan se tuntu aika hassulta ja merkittävältä, koska olin vihdoin ja viimein löytäny paikan mihin haluisin päästä opiskelemaan, joka on tosiaan Porvoon suunnassa matkailualan koulutus.
Oon onnekas että oon tähän ikään mennessä päässy jo reissaamaan aika paljon, ja viimesin reissu Teneriffalle jotenkin vielä vahvisti sitä että mä oikeesti haluisin päästä näkemään maailmaa koska vaikka oon onnekseni päässy käymään eri maissa ja nähny erilaisia kulttuureja, haluun nähä lisää.

Opiskelen lukiossa espanjaa ja päädyttiin vähän puolivahingossa mut silti tahallaan suunnittelemaan meijän ryhmän kanssa matkaa ens syyslomalle, tarkotuksena olis päästä oikeesti käyttämään sitä kieltä ja valmistautua samalla kenties vähän kevään ylppäreihin. Saatiin lennot ja aivan älyttömän upee kämppä yheksäks päiväks tosi halvalla, me suunnataan ensin Madridiin muutamaks päiväks ja sieltä sitten junalla Valenciaan jossa vietetään viikko. Luultavasti aika ikimuistonen reissu tulossa, en malta odottaa.
Mun oma innostus Espanjaan kielenä ja sen kulttuuriin alko jo yläasteella, pääsin kasilla mukaan Comenius-projektiin joka lyhyesti selitettynä oli kansainvälinen ympäristöprojekti, meijän koulun lisäksi siihen kuului koulut Espanjasta, Kreikasta, Italiasta ja Saksasta. Ensimmäisenä oppilaat meijän koulusta lähti Kreikkaan, asui siis paikallisten luona, myöhemmin kokoontuminen tuli Suomeen ja ysiluokan keväällä mä pääsin viikoksi Teneriffalle asumaan saman tytön luo joka oli ollu meillä Suomessa. Koko projektissa oli mun mielestä hienointa just se kuinka pääsi tutustumaan siihen kulttuuriin ja pieneen kaupunkiin niiden paikallisten näkökulmasta, käytiin niiden kanssa koulussa ja vietettiin vapaa-aika niiden omassa ympäristössä. Nyt hiihtolomalla suunnattiin mun vanhempien kanssa Teneriffalle ja käytiin moikkaamassa näitä ihmisiä jotka olin nähny viimeks yli kaks vuotta sitten, oli aika hullu tunne!
Yhtenä mun unelmana on viime aikoina noussu myös Interrail-matka Eurooppaan, on niin monta maata ja kaupunkia mitkä haluisin kokea ja toi on ollu mun mielessä aika vahvasti viime aikoina. Ens keväänä mun lukio on ohi ja oon (toivottavasti) valmistumassa, joten mun mielestä ens kevät/kesä on oikee aika toteuttaa tää matka. Jos sattuis käymään niinkin hassusti että lähtisin heti lukion jälkeen opiskelemaan, vois mennä monta vuotta ennenkun saisin ton haaveen toteutettua.
Tämmöstä on mun mielessä tällä hetkellä, jotenkin tää blogi kuvastaa ainakin tän hetkistä mua tosi hyvin ja haluisin päästä taas valokuvaamisen pariin ja tallettaa kivoja juttuja johonkin muualle kun omaan päähän.
Palaillaan piakkoin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti