torstai 13. elokuuta 2015

Treenijuttuja

Oon harrastanu tanssia vuodesta 2008 asti, parina viime vuotena aika reppaastikkin ja monena kautena jotain viidestä seittämään tuntia. Nyt viime keväänä sain vihdoin ja viimein tanssitaiteen perusopetuksen diplomin (eli 500 tanssituntia täynnä) ja olin vähän siinä kevään mittaa ajatellu että mun tanssimiset loppuu nyt tähän, tähän olis hyvä lopettaa. No en tietenkään lopeta, oon taas ilmottautunu viidelle tunnille ja meijän rakkaasta street-ryhmästäkin tuli just kisaryhmä!
Kesällä tanssista oli parin kuukauden tauko ja aloin jo loppukeväästä käymään salilla vähän sillon kun sattuu, nyt hommasin vielä uuden kortin. Tykkään olla salillakin, siellä se treenaaminen on kivaa just sen oman rauhan takia ja saa oikeesti tehä omaan tahtiin, mutta se ei kuitenkaan oo ihan se mun juttu. Tänään löysin vihdoin sen urheilumuodon mistä mä oon haaveillu, jotain mikä oikeesti tuntuu, on hauskaa eikä tunnu urheilulta. 
 Oon siis ollu nyt vuoden verran apuohjaajana Lohjan naisvoimistelijoilla ja nyt syksyllä siirryn ihan pienten lasten jumpista isompien tyttöjen tanssiryhmään apu/toiseksi ohjaajaksi, oon niin innoissani siitä!! Nyt päästiin muiden ohjaajien kanssa kokeilemaan vähän uusia juttuja AerialFit-nimiseen paikkaan, kävin tuolla keväämmällä tutustumassa just ton tulevan tanssiryhmän kanssa ja tykkään hirmuisesti noista tiloista. Hassua ajatella että tässä samassa tilassa alotin tanssin seittämän vuotta sitten!
Oltiin tosiaan tunnin mittasella kokeilutunnilla, ensimmäinen ajatus noista tankoista oli tietysti että okei, tankotanssia vai. Me vedettiin puolen tunnin tosi tehokas ihan lihaskuntoa ja sykkeen nostoa sisältävä juttu, jossa noita tankoja käytettiin siis apuna. Tykkäsin ihan älyttömästi, tuntuu meinaan nyt jo reisissä vaan se puolen tunnin treenailu ja aikamoinen hiki tuli myös!
Varsinaisen treenin jälkeen siirryttiin näiden kankaiden pariin, noiden kanssa heilumista ei pysty ees selittää, se oli ihan hullua välillä että oikeesti tosta pysty roikkumaan pää alaspäin vaan jalkat pienen kangassuikaleen ympärillä. Kannattaa käydä kokeilemassa, noiden kanssa järjestettiin vaikka mitä syvävenyttelystä voimaharjotteluun.
Ite tykästyin niin kovasti että salikortin loputtua ja kenties ylppäreiden jälkeen aijon ihan ehdottomasti hommata jonkunlaisen kortin tonnekkin, ihanaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti