keskiviikko 15. kesäkuuta 2016

KESÄN LEMPPAREI

Mä oon nyt muutamien viime vuosien aikana tehnyt joka vuodesta oman Ifolor-kirjan, joka on muuten ehkä kätevin tapa ikinä saada kaikki tärkeät ja ei niin tärkeät kuvat talteen. Tää on nyt mun neljäs kirja, ja kaiken kaikkiaan tähän kirjaan mahdutin 331 kuvaa, jotka on otettu välillä tammikuu-kesäkuu. Mulle valokuvaaminen on tosi tärkeä asia, ja on ihanaa tietää että mulla on ne kuvat oikeesti jossain käden ulottuvilla, eikä tietokoneen tai muistikorttien syöväreissä.

 Mulla tulee ajoittain pieniä pakkomielteitä jotain asioita kohtaan. Vaaleanpunainen bomber-takki oli yks niistä. Näin tämmösen takin viikko sitten Ginassa ja ihastelin sitä jo siellä, mutta en kuitenkaan ostanut ja kaduin sitä päätöstä heti kun pääsin kotiin. Eilen lähdin Helsinkiin kiertelemään tän takin toivossa ja eipä sitä tietenkään löytynyt enää mistään, mutta mä oon aika päättäväinen ihminen jos jotain haluan ja teen kaikkeni sen eteen. Vihdoin Monkista löysin omani, ja on se aika ihana.
Alotin mun työt HopLopissa maaliskuun alussa, ensimmäinen työpäivä oli suoraan ruotsin kirjotusten jälkeen. Aluksi vähän masentelin sitä kuinka menee koko kesä ja kevät hukkaan kun oon vaan töissä, mutta jotenkin kummasti sattuu aina superhyvät ilmat niille päiville kun mulla on vapaata. Eli ei, ei todellakaan oo menny kesä ohi mun kohdalla.
Samaiselta Helsinginreissulta ostin vihdoin ja viimein Nyxin huulipunan jota oon himoinnu jo kauan. Oon niin laiska meikkaamaan ja nyt ripsienpidennysten kanssa en oo vaivautunut tekemään yhtään mitään, mutta yks kiva huulipuna on aina kiva olla.
Muista ehkä osittain poiketen mä en halunnut rahaa ylioppilaslahjaksi, vaan mulla oli mielessä aika hyvä lista tavaroista ja asioista joita mielummin toivoin. Suurin osa mun lahjoista olikin niitä oikeesti tarpeellisia juttuja kuten aterimet, astioita, lakanoita, pyyhkeitä yms. Oon ihan älyttömän kiitollinen kaikille ihanista lahjoista, koska nyt mulla alkaa pikkuhiljaa olemaan aika hyvä kokoelma omaan kotiin.
Ja omasta kodista puheenollen, tosiaan jollain kummallisella keinolla sain itselleni sen opiskelupaikan ja nyt on tultu siihen tulokseen että muuttaminen sinne päähän on ehkä kuitenkin kaikista järkevin ratkaisu. Pelkkä ajatuskin kauhistuttaa, pelottaa, hirvittää mutta samalla se on aika jännää. Viime viikolla laitoin HOASille opiskelija-asuntohakemuksen, saa nähdä miten käy! Tästä järkyttävästä ajatuksesta inspiroituneena kävin eilen läpi kaikki maholliset sisustushyllyt niin keskustan kaupoissa kun IKEAssakin, ja jotain pientä sieltä lähti mukaan. Ei oo ehkä hirveen vaikee arvata minkä tyylinen mun kämpästä on tulossa kun kattoo mun tän hetkistä huonetta ja eilisen ostoksia...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti